Planering!

Här är Cimbas planering för denna vecka. Jag måste bli bättre på att planera och rida varierat. Jag tycker personligen mest om att rida ut i skogen, men för Cimbas del måste jag rida lite på ridbanan också. Så nu har jag bestämt att:
1 ggr/veckan BOMMAR och såsmåningom något litet hinder
1 ggr/veckan DRESSYR just nu mest för att han ska lära sig skänklarna bättre
2 ggr/veckan RIDA UT för att lära sig lyfta på fötterna och så tycker jag det är roligast
2-3 ggr/veckan VILA viktigt för unghästar!
Sen betyder inte det att jag sitter på honom alla gånger. Ibland kanske det blir löshoppning och ibland tömkörning osv. Det är variationen som är viktig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0