Mer kunskap, rider bättre?

Idag har jag suttit och funderat lite kring kunskap. Rider alltid en människa med mer kundkap om ridning och hästar bättre än någon som har mindre?

Jag menar, om någon sitter upp på Zola t.ex med mer kunskap än mig, är det ett kvitto då på att Zola går bättre under den ryttaren?
- Jag tror absolut inte så, jag menar jag tror mycket handlar om personkemi också. Sen att ryttaren med mer kunskap förstår mer vilka signaler hästen ger, samt hur man ska "tampas" med hästen då kan mycket väl stämma!
Jag anser att man skapar ett eget språk med just sin häst, därför tycker jag det är jätte viktigt att man lär sig känna en häst innan man börjar kräva något! 

Men åter igen till ämnet. Jag tror det beror på väldigt mycket på hur häst och ryttare kommunicerar med varandra när det gäller ridning, även fall någon rider svår dressyr så kan en som bara hobbyrider rida en häst minst lika bra som den som rider svår dressyr eller bättre! 

Vad tror ni?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0