Horsemanship!

Igår vart det horsemanship för Zolas del. Tränade som vanligt på inkall samt att hon skulle följa mig vart jag gick. Det gick bra tyckte jag. Jag är nöjd över henne i alla fall. Även fall vissa av inkallningarna kunde blivit bättre. Men när jag tränar är det inte fokus på att hon ska göra allt till punkt och prickar. Det som jag är ute efter är att Zola ska ha fokus på mig. Och det hade hon igår! 

När jag tränar Zola brukar jag låta henne springa löst (oftast väljer Zola att springa på en volt runt mig) med innerörar vinklat åt mig. Och när jag visslar på ett speciellt sett och säger Zola ska hon vinkla in huvudet och kroppen och titta på mig och eventuellt komma fram. Igår kom hon inte fram med en gång. Så jag fick vara lite envis och stå kvar och kalla på henne, och då kom hon fram! 

Men jag är nöd över henne i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0