VARFÖR HAR JAG EN SHETLANDSPONNY KANSKE NI UNDRAR..

jag har tänkt lite på att jag kan blogga lite om varför jag har en shettis, jag vet att jag önskar mig en större häst, men min lilla emmy skulle inte bli såld så kanske hamna på slakt.
men jag köpte henne utav mammas kompis, deras dotter kunde inte rida hästen, det kunde knappt någon. iaf inte dom som passar hennes storlek, men när jag köpte henne så började jag att rida henne, vet att ni kanske tror att jag är för stor för henne, men dom är viktbärande och ska orka kortare rundor.
hon ville kasta av mig på en gång, hon stegra och hade sig. speciellt när man ska rida ut själv med henne, jag har iaf ridit ut själv så blir det kaos. hon har till och med fått av mig och sprungit över mig så jag åkte på en hjärnskaking. det är en farlig sport det vet jag, men när jag red henne mer så började hon lyssna, så jag övar massor nu på lydnathetsövningar från marken.
hon lyssnar jätte bra och nu har jag haft en medryttare på min lilla sak som ni ser på en utav hoppbilderna. hon är super duktig tjejen som rider henne och emmy, dom ska nu tävla lite i hoppning och dressyr. så vi får se hur det går, men jag är nöjd med min lilla ponny och jag har stor användning för henne.
hon kan köras, tömköras i dressyr, ute och i hoppningen, hon går att longera, rida ut med och träna dressyr. så hon går för allt, hon ställer alltid upp på allt så för mig så en shettis kan göra allt.
men inte lika mycket som en stor häst, men jag ska skaffa mig en större häst senare, men nu är jag nöjd med min lilla ponny och vill aldrig byta ut henne för någon häst i världen. har du några åsikter eller frågor så kommentera gärna det så svarar jag :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0