Rörigt med hästar!

Stallmolke - Cimba, Zola, Emmy och Peggy.
Stall östergård (20m från vårat stall)- Molle och Rocksina.

Rocksina brukar egentligen stå för det mesta på Strömsholm, ägaren till Rocksina är Sofia och hon går på Strömsholms gymnasium (läs hennes blogg - Sofiiasundqvist.blogg.se).
Sofia och hennes familj är i Spanien just nu därför tar jag hand om Rockan. Hon är ny opererad i ett bakknä. Därför står hon hemma, och är under igångsättning (skritt för hand).

Molle tillhör egentligen Vårnas ridskola i vingåker, dock är han skadad (senskada) och får därför vara sällskap till Rockan medan hon är hemma. Tar hand om honom också varje dag, då han liksom ingår med Rockan hah!

Zola är min och min syster (Madde) häst. Hon delar vi på i veckorna. Hon har oftast mån, tis, lör. Jag har tors, fre och sönd. Vi delar på ons!
 
Peggy är Josses häst, som jag och Alicia hjälps åt med att ta hand om. Josse är som sagt i Spanien. Dock är Peggy halt, och ska bara vila ordinerat från veterinär. Så det är bara vanliga sysslor (mocka, ryckta, fixa mat osv).

Cimba är Marres häst, alltså stallägaren som också tillbringar en vecka i Spanien. Madde har ansvaret för denna lilla häst! Han är under inridning men har vilovecka nu, men man får gärna gå en sväng med honom!

Emmy är Saras häst. Hon är hemma och tar hand om henne!


Sådär, förstår ni bättre nu? (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0