Vilodag!

Idag blir det vilodag för Zola, eftersom hon vaccinerades igår. Imorgon blir det eventuellt en skrittpromenad med damen!
Hur som ska upp till stallet på eftermiddagen för att pyssla och greje med Zola, sedan ska jag även försöka ge mig på att beräkna en foderstat. Vet dock inte hur det kommer gå, men får hoppas att jag kommer någon vart, vill ju ha Mustang mülsi orginal eller Hippo bas harmoni Müsli. Dock står det på båda att hästen ska ha 1-3kg/kraftfoder fall grovfodret (hö) har normalvärden, och hur vet man om det är normalvärden? 
Och hur vet jag vad Zola ska ha, jag menar det skiljer sig från häst till häst, Zolas foderstat fungerar ju kanske inte så bra på Peggy, eftersom det är helt olika hästar, i kropp och sinne!
Aja får väl prova och räkna mig fram helt enkelt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0