Andra hästar i tankarna!

Idag har jag gått med andra hästar i tankarna, nämligen stallägarens systers fd travare. Har nämligen fått erbjudandet att ha hennes häst på foder under våren, och jag är verkligen sjukt taggad. Och min syster med!
Helt otroligt för 2 månader sen fick jag erbjudandet att köpa en 4årig fd travare flr 1000kr men var tvungen att säga nej då det helt enkelt inte skulle fungera med tid, pengar osv.
Och då var min syster verkligen emot att ha en till häst, hon ville absolut inte hjälpa till!

Men nu har hon helt ändrat uppfattning, och skulle tycka det var enormt kul med en till häst som hon och jag kan rida ut på tillsammans!
Och hjälpa till att rida någon/några gånger i veckan.
Och hon är en av dem som jag absolut vill ha hjälp utav!
Då vi tänker ungefär samma sak, och jag vet att hon är super duktig med hästar över huvudtaget, så hon är den första som jag vänder mig till i så fall och ber om hjälp! Då jag kan lita på henne i ur och skur!

Jag tycker det är viktigt att i alla fall ha en hästfri dag i veckan, då det är skönt att bara vara hemma och ta det lugnt, det är ett påfrestande jobb med att ha en häst, och det är skönt att ventilera sig ibland (dock längtar man till stallet i alla fall, jag gör det) Men så har man ju andra i sin omvärld som kräver uppmärksamhet så som familj, vänner, jobb osv!

Men första prio för detta ska kunna fungera är ett JOBB, så jag kan betala det mesta på Zola först och främst, då det är mitt mål, sen måste jag ha pengar till bilen också, sen kan jag överväga en till häst!
Så vi får helt enkelt hålla tummarna på att jag hittar ett jobb då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0