Ridpass i paddocken med Josse!

Idag hade jag Peggy & Emmy!
Fixade allt först hos båda pollarna, sen tog jag och Josse in alla hästar tillsammans. Jag ryktade Emmy och Josse ryktade Cimba. Sedan red vi båda i paddocken, Emmy stod igår så hon var ganska pigg idag. I början fick hon arbeta mycket i form och ställde mycket krav med henne genom att göra lite skänkelvikningar. Det tyckte hon inte så mycket om och stretade mycket emot tygeln. Sedan i galoppen ställde jag inte så mycket krav på henne, försökte få en bra galopp med jämnt tempo, i höger varv (tror jag) gick det lite mindre bra, hon fick inte så bra galopp då. Men i vänster varv gick det mycket bättre, hon flöt på och fick en jämn och bra galopp!
Ryktade Peggy sedan, mysigt <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0