Josefine

Idag frågade en kompis vid namn Josefine (Inte Josse i stallet) ifall jag ville hänga med ut till hennes häst, och såklart att jag ville det!
Vi red lite markarbete/hoppning med hennes ponny som heter Conny. Först började Josse att rida och värma upp honom. Sedan när han var uppvärmd hoppade hon lite, vi hade en två studs och ett räcke/kryss efter.
Efter hon hade ridit en stund fick jag rida. Det märkes verkligen att det var jättelängesen jag hoppade. Så det gick väl sådär till en början, Conny var duktig hela tiden men det var jag som var lite ovan eftersom jag inte hoppat på länge.. Men sedan när jag red lite mera för Josse gick det hur bra som helst! Tränade mycket på mina händer, eftersom jag inte ger någon ("eftergivning" eller hur man ska kalla det, jag tar inte fram mina händer) över hindret.
Det var en underbar dag med Josse & Conny i stallet, tack vännen! ♥


Josefine & Conny. Bild lånad ifrån www.ponnyochryttarna.blogg.se, besök den!



Kommentarer
Postat av: JOSEFINE

tack för du följde med, det var bara kul! :D

2011-11-09 @ 07:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0