Systrarna

I dag är det systrarna Hanssen som fixar och trixar med Zola. Alltså både Bisse och jag :P. I går så red Josse och jag stockstigen. Det är en liten runda på ca 30 min. Zola va pigg men inte så vidare arbetsvillig. Pratade lite med bisse när jag kom hem berättade att jag hade ridit med pessoa bettet och en disskution kom upp om just bettet. Inget bråk eller så men vi satt och spekulkera om det är as dåligt eller bra. Eller beror det helt på hur hästen vill ha det? Pessoa bettet på Zola funkar inte så jätte bra men brukar ha det i skogen då hon är het! Istället för at behöva göra storla rörelser för att få stopp på hästen så kan man bara krama kygeln och hon stannar. 

Men vad är det igentligen med pessoa bett?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Har ju berättat det 100 gånger innan typ. Eftersom bettet blir överrörligt så kan man "dra" hur mycket som helst. (nu vet jag att du inte gör det) Men när du satt och beskrev igår så kröker hon på nacken och går super fint även fall du inte arbetade henne, det är ju för att nacken knäpper av liksom! Förklarade det igår! haha ;) men men, som sagt inget bråk här!



Och eftersom du själv säger att du tycker Zola går dåligt på det (eller ja det är inte det ultimata bettet för henne, så rid inte med det, om bettet inte passar hästen så ha det inte. Om inget bett passar så ska inte hästen ha något bett allas) (: Tycker vi ska satsa på att köpa ett hack för omväxlingens skull istället. (du sa ju när du testat att det hade gått bra) (:

2011-03-16 @ 18:42:11
URL: http://beeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0