Inridning!

Som rubriken säger så har vi tagit tag i Cimbas inridningnu, han är väldigt mycket arbetad från grunden och har gjort allt förutom haft en ryttare på sig som verkligen sitter på honom medan han går. Men det blev de ändring på! :D
´
Vi fick kontakt med en kvinna som heter Anna som är väldigt liten och nätt eftersom jag känner mig för stor för lilla Cimba första gången. Så Anna var snäll och kom ut och hjälpte oss lite med den biten. Först longerade hon lite och gick med honom för att lära känna honom lite. Sedan hängde hon på honom medan jag ledde, det är han lite van vid redan så det var inga problem! :) Det gick så himla bra så det slutade med att hon slängde över benet så hon satt på honom, utan någon reaktion alls från Cibbe :D jag ledde dem på grusvägen ca 300m sedan vände vi och gick samma väg tillbaka. Hon hoppade av honom och vi alla var riktigt nöjda och stolta över våran Cimba :) Fick jätte mycket beröm av Anna hela tiden över en sådan väluppfostrad och riktigt bra grundarbetad häst. Kändes som de är värt all "svett, blod och tårar".
´
Nu kommer hon på fredag nästa gång så gör vi samma sak, man måste också vara beredd på bakslag vilket inte är helt ovanligt. Men det gäller att ha tålamod och inte stressa så kommer det här gå super! :) Så fort han är någelunda van vid ryttare ska jag ge mig upp som är lite längre och sedan börjar inridningen riktigt, spännande! :)
´
Tänk att han vart såhär liten en gång i tiden :')
cimba
´
Lite större ;)
cimba

Trackback
RSS 2.0