Ridit Cimba för första gången!

Idag åkte jag ut till stallet och tog hand om Peggy först, myste med henne och tränade lite tricks, hon är grymt duktig! Hon lyssnade och gjorde som jag sa, jag gav henne en morot efter, eftersom hon var så duktig! :D
Sedan kom Josse ner och vi sadlade och tränsade Cimba. Vi red sedan på ridbanan, först satt Josse upp och skrittade honom lite, de var jätteduktiga! Sedan fick jag rida honom för första gången, Josse gick brevid eftersom det var en ny ryttare som satt upp på honom. Gjorde mycket halter i skritten, sedan travade jag ett varv, det gick otroligt bra!! Avslutade med att skritta han helt själv, utan att Josse gick brevid. Jag är grymt nöjd över Cimba, jäklar vad mysig och duktig han är! ♥


En bild från idag som Josse tog på mig & Cimba!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0