Loggor eller inte loggor - det är frågan!

Ibland förstår jag inte hur ytlig denna sport kan vara, jag förstår att det är jäkligt surt för er som har tävlingsutrustning för flera tusen med loggor som inte kommer bli godkända, men så vitt jag vet kommer loggor fortfarande bli tillåtet dock bara i mindre format, då jag vet att det varit prat om att det ska vara olika mått för olika saker!
Men du får ha vilken utrustning du vill om du är utanför tävlingsområdet!

Detta fenomen med "gratis" reklam har tydligen varit förbjuden hela tiden, dommare och ryttare har bara inte brytt sig om detta!
Därför kommer det en förtydlign och kanske ett "strängare" straff eller har det varit detsamma som innan?

Hur som när folk skriver att dem inte kan tävla pga av dessa regler blir jag lite ledsen faktist, jag menar jag trodde man tävlade för att ha kul som ekipage och visa upp sin häst, kanske ha ett mål att bli bäst, men nu handlar allt om att man ska visa upp sin utrustning, det kommer gå lika bra för er utan massor av loggor jag lovar, dock kommer det kanske inte vara det snyggaste schabraket ni tycker kanske men det kommer funka!
Om inte kan man ta tejp och tejpa över loggan om man verkligen måste ha den utrutningen!

Jag förstår varför denna sport blir dyrare och dyrare då de företag som verkligen sponsrar inte syns i mängden av all "gratis" reklam. Jag förstår att de tröttnar och inte vill sponsra längre, där av tror jag att priserna stiger när det gäller licencer osv.

Och om de stora företagen med den underbara kvalitén som det tydligen ska vara skapar denna trend med stora loggor, så kan dem väl skapa en ny med samma kvalité fast med mindre loggor alternativ placera dem så det inte syns!

Dock är det surt för er som verkligen gillar stora loggor, hade det blivit förbjudet med "vanlig" utrustning utan alla dessa loggor hade jag blivit sur eftersom jag tycker det är snyggare med något mer "clean" än med massor av loggor, men jag hade accepterat det och gått vidare, om jag hade ett mål inom ridsporten skulle jag inte låta det här "förstöra" det för mig!

Loggorna gör inte att du rider bättre!

OBS detta är mina åsikter kring det hela, men som sagt det är verkligen surt för er som måste köpa ny utrustning!

Här är två schabrak från hippoteket.com som man kommer få använda då sadeln ligger över loggan, men jag tror detta schabrak kommer hålla samma kvalité som de med loggorna syndliga i hörnet!


549:- från hippoteket.com som sagt. Ett schabrak som jag tycker är snyggt med, även fall jag inte gillar stora loggor så mycket!

Även detta schabrak är från hippoteket.com och kostar 599:- och är från märket Whitaker, och även där samma kvalité som annan untrusning med loggor!
Personligen tycker jag att de första schabraket fkt var snyggare!

Vad har ni för åsikter kring det hela?


 


Kommentarer
Postat av: Lina

Sv; tack detsamma! :)

2011-12-28 @ 21:13:06
URL: http://ryttarre.blogg.se/
Postat av: josse

bra inlägg :-D

2011-12-29 @ 18:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0