Emmy Star


Namn:
Emmy Star
Kallas: Emmy
Ras: Shetlandsponny
Född: 2003-05-28
Kön: Sto
E: Elo
U: Sammy Star
UE: Nalle Puh
Uppfödare:
Ägare: Sara Larsson

Emmy är en liten busig shettis, jag red henne när hon var som värst. Hon stegrade, bockade och till och med la sig ner för att få av mig. Hon vart super fin när jag nu slutade rida henne för fyra år sen ungefär. Men nu är hon lika busig igen och vi ska jobba upp oss.

Emmy kan lite olika saker, hon är en super duktig ponny som kan hoppa, lite lätt dressyr och körning. Jag köpte henne idag och det kändes jätte bra eftersom hon är en underbar ponny som kommer vara hos mig hela livet.

Men har inte haft henne så länge så mer info kommer när jag vet mer..
Nu har jag lite mer info om henne, hon har lärt sig en del. Hon är mer uppfostrad nu, det är flera som kan rida henne. Hon har varit på hopptävling, hoppar över 70 cm när vi lös hoppar eller har en lätt ryttare på. Jag rider inte lika ofta, jag gör nu 90 procent från marken.
Hon följer mig vart jag en går, någon gång ibland kan hon smita men inte ofta. Hon och jag har fått ett band och det är så underbart. Hon har mycket päls nu, så rakade henne lite och hon stor trivs. Om hon lever om ett år, man vet ju inte vad som kan hända men om allt går vägen så ska jag betecka henne med en islandshingst men vi får se.
Planerar inte för mycket men mina stora mål är att hon ska kunna tävla och komma upp i högnivå i dressyr och hoppning. Men det stora målet är är att hon ska må bra som hon gör nu, det tänker jag alltid tänka på. Men mindre mål är lite trick som jag vill att hon ska kunna, hon kan redan buga.. Men vi får se vad det blir, nu vet ni lite mer om Emmy och lite mer bilder kommer inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0