Peggy

peggy

Namn: Peggy
Ras: Svensk Ridponny
Född: 1995
Färg: Fux m. stickelhår, ljus man och svans
Kön: Sto
Mankhöjd: 144cm
e: Okänd
u: Okänd
Ägare: Josefine Dahlqvist.

Peggy är regestrerad som Sv.ridponny men ser mer ut som en Welsh cob. Vi vet nästan ingenting om henne då hon säkerligen är en import. Jag köpte henne i december 2004 :D

Hon är världens mysigaste häst, men är lite kvälls-sur. Peggy gillar mest att ridas i skogen men det är variationen hon tycker är kul. På denna underbara lilla ponny har jag lärt mig enormt mycket. Hon är min guldklimp<3 Tyvärr är jag (Josse) väldigt lång och har mycket på gymnasiet nu så jag skaffade mig en underbar medryttare (Alicia) det ångrar jag inte en sekund. Det var Peggy som valde henne och inte jag kan jag ju säga! ;)

Jag har tävlat lite i dressyr (LC, LB) med henne med väldigt bra resultat. Hon är löshoppad 1.30 m, men jag har själv bara hoppat 1.05 m på henne som högst eftersom jag inte har någon hoppintresse. Hon är en tuff ponny, men som man kan lita på! :D Varför jag inte tävlar idag på henne är för att jag känner mig för lång, vilket är väldigt synd! :(

peggypeggypeggyjlogga

Kommentarer
Postat av: tessan :)

så fin häst :')

2011-02-26 @ 12:53:12
URL: http://tessanslivonline.blogg.se/
Postat av: Josse

Tack så mycket! :)

2011-02-26 @ 15:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0