Morik <3

Idag är det jag och Morik som firar alla hjärtans dag, min sambo är i garaget hela dagen så det passar bra att jag får spendera massor av tid med min andra man! ;-) 

Ska be om ursäkt att jag bloggar dåligt här om Morik. Men nu har vi börjat komma igång Grusvägarna är fria från is och nu kan vi äntligen börja arbeta ordentligt. Har tömkört ett par gånger och han är super duktig. Är verkluigen förvånad hur han försöker in i det minsta att få det rätt. Men det är därför jag älskar "travare" de försöker alltid, och ger 110% oavsett fall det blir rätt/fel. Men arbetsvilja finns alltid!! .:-) 

Just nu går Morik 5-6 dagar i veckan, dock är det ju självfallet lättare pass, och mycket skritt, eller ja bara skritt i princip. 20-40min håller vi på när jag motionerar Morik, är det så att jag rider blir det bara 10min på ryggen då han inte har muskler i ryggen än, utan jag sitter mest på honom för att frächa upp minnet så han inte "glömmer" eller vad man ska säga. Nu tror jag inte att han gör det men ändå! ;-) 

Annars är det mycket promenader, hjärngyma (horseman ship) och självklart tömkörning. Ska börja löshoppa honom lite mer, då han tyckte det var kul när han fattade poängen. Men som sagt han kanske aldrig har sett ett hinder förut så jag är impad i alla fall. Dock är det små höjder bara, ca 50cm. Bara så han får lyfta på hovarna! :-) 

Ska bli kul att se skillnaden på honom i sommar mot när jag hämnade honom. Det har blivit en stor skillnad redan nu så jag är otroligt taggad!! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0