STALLET 22 MAJ

Hej alla läsare!
 
Nu kommer ett försenat inlägg om när jag var i stallet förra tisdagen. Har verkligen inte hunnit blogga för att jag har haft så mycket med både skolan och jobb. Det är anledningen till varför jag inte kommer blogga så mycket innan sommarlovet eftersom jag har mycket annat att göra. Sedan när sommarlovet börjar så kommer jag att börja jobba så jag kommer ha fullt upp med det också. Men jag ska göra mitt bästa!
 
Jag fixade i ordning allt i stallet innan jag tog in Peggy, nu är det inte så mycket att göra i stallet innan jag ska ta in henne eftersom Peggy har börjat gå ute på nätterna. Men när jag tog in henne pysslade om Peggy massor, myste med världens bästa polle.
 
Tisdagens ridpass
Jag valde att rida en runda som heter Matsboda denna gång, fast en lite kortare variant av den. Rundan tog cirka 45 minuter. Värmde upp Peggy genom att gå med henne i början av rundan. Sedan satte jag mig upp på hästryggen för att arbeta henne i skritt och 2 minuter i trav. Sedan så avslutade jag rundan med att jag gick brevid henne tills vi kom tillbaka till stallet igen.
Peggy kändes riktigt fin och var väldigt duktig. Hon var mycket lugnare än vad hon var förra veckan, hon hade alltså ett riktigt bra tempo idag. Jag känner mig väldigt nöjd över ridpasset!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0