ETT STORT FRAMSTEG

Jag red somsagt inte bara Peggy denna gång. Idag fick jag vara med Sara i grannarnas stall, där fick jag provrida en islandshäst som heter Britta och sedan så fick jag även rida Saras nya häst Merkurius.
 
Som rubriken lyder så har jag gjort ett stort framsteg inom ridningen idag!
Nu har Peggy varit skadad i snart 2 år. Precis innan Peggy blev skadad så slutade jag rida på ridskolan. Ända sen dess har jag knappt suttit på hästryggen, bara ett fåtal gånger. Detta har gjort att jag har tappat så otroligt mycket i ridningen, med tanke på att jag har ridit i 9 år nu. Jag har tappat i både dressyren och framförallt i hoppningen. Jag har självklart grunderna kvar, men det är ändå så mycket som jag har tappat och glömt. 
Men i vintras så fick vi goda besked och vi kunde äntligen börja sätta igång Peggy igen.
 
Framsteg idag
- Ridit ponny, stor häst & islandshäst
- Ridit i alla gångarter; Skritt, trav, tölt & galopp
- Hoppade för första gången på 2 år
 
Dessa framsteg har jag gjort idag under mina ridpass på Peggy, Britta och Merkurius. Jag var hur nervös som helst innan galoppen och hoppningen, trodde inte alls att jag skulle klara av det i början. Men sedan släppte nervositeten och jag bara körde. Även fast det kanske inte såg så bra ut när jag hoppade men det spelar inte så stor roll för mig just nu, huvudsaken är att jag har tagit mig över ett hinder. Jag är så himla lycklig! Nu är jag äntligen på gång igen...
 
Vill bara tacka dig Sara som lånade ut hästar till mig och för all din hjälp idag. Du är guldvärd! ❤
 
 

Kommentarer
Postat av: H A N N A ♥

Sv: Härligt!

Inga större planer faktiskt, ska spela fotbollsmatch på söndag bara. Själv? :)

2013-05-15 @ 21:46:18
URL: http://hannabieberandersson.blogg.se
Postat av: Carolina - Beridare på Stall Assla

sv: För min del är det tävlingar och sedan ska syrran spela klassfotboll :D Sjäv då?

2013-05-15 @ 21:50:00
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. åh tack :D

2013-05-16 @ 06:43:22
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Postat av: Malin

Sv; Låter jättebra ju! Min onsdag var bra den med :)

2013-05-16 @ 12:16:49
URL: http://maliningrid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0